קורס קידום אתרים

מועד פתיחה קרוב: 7/11/2017, לימודי בוקר, 16:30-9:00, ימי ג'

קידום אתרים, SEO-Search Engine Optimization, הוא אחד מהתחומים החמים ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי, העוסק בקידום ובשיפור הנראות של דפי האינטרנט במנועי החיפוש האורגניים וגוגל בראשם.

אין מדובר במקצוע טכני, להיפך, ככל שעוברות השנים, מנועי החיפוש משתכללים והדרישה לאנשי מקצוע בעלי יכולות חשיבה אנליטית, ניתוח מידע והסקת מסקנות אופרטיביות הולכת וגדלה.

קורס קידום אתרים, או בשמו המלא - המסלול המלא להכשרת מקדמי אתרים, היה הראשון מסוגו בארץ. זהו קורס הסבה בעבור חדשים בתחום ומקור ידע ואפיק התמקצעות בעבור אלו המכירים את התחום ומעוניינים להתמקצע בו.

הקורס מקנה לתלמידים את כל הנדרש לעבודה בקידום אתרים כעצמאי או כשכיר. על כך מעידות עשר שנות קיומו של הקורס, שבמהלכן הוכשרו יותר מ-1,800 איש, בהם כאלה שהגיעו לקורס ללא כל רקע מוקדם וכן נושאי תפקידי מפתח בחברות שונות בארץ ובעולם.

הצלחתו של הקורס אינה באה לידי ביטוי רק במספר הגדול של הבוגרים, אלא ובעיקר, באחוז הבוגרים המשתלבים בשוק העבודה לאחריו. חלק מהבוגרים משובצים בעמדות מפתח בארגונים שונים, חלקם הקימו חברות ועסקים המעניקים שירותי קידום אתרים וחלק קטן אף מלמד את המקצוע במכללות אחרות.

על המקצועיות והאיכות של קורס קידום אתרים יעידו התגובות של הבוגרים שלנו ברחבי הרשת, באתר זה ובערוץ היוטיוב שלנו. הקורס מנוהל ומועבר בחלקו על ידי ג'קי סויקיס, מומחה קידום אתרים ושיווק באינטרנט, מנהל הפיתוח העסקי בחברת סאו סימפל בע"מ. הקורס מתקיים בשיתוף מכללת ג'ון ברייס תל-אביב והוא תוצר של שיתוף פעולה הדוק בין החברה המובילה בארץ בתחום, המוכנה להעביר ולשתף ידע שלא יסולא בפז, לבין המכללה הטובה ביותר בארץ בתחום המחשוב וההיי-טק.

שתי החברות שמות בראש מעייניהן את נושא ההשמה, ויחדיו הן משקיעות את מרב המאמצים בעזרה לבוגרים שסיימו את הקורס בהצלחה באיתור מקומות עבודה. מאמצים אלו כוללים סדנאות לכתיבת קורות חיים, פעילות של שני מרכזי השמה שונים המיועדים לבוגרי הקורס וליווי בלתי פוסק של הבוגרים בתהליך ההתאקלמות בשוק העבודה.

תוכנית הקורס - 144 שעות אקדמיות פרונטליות

מכינה ל-HTML ו-JavaScript
16 שעות רשות לאלו המגיעים ללא רקע ב-HTML.
מבוא למנועי חיפוש
היכרות מעמיקה עם מנועי החיפוש האורגניים: גוגל, בינג ויאהו. ניחשף לכמה מהגורמים העיקריים המשפיעים על דירוג האתרים במנועי החיפוש בארץ ובעולם בשפות שונות ונשווה בין הקידום האורגני לקידום הממומן.

נרחיב על גוגל ועל השינויים שחלו באלגוריתמים בשנים האחרונות. נכיר את הרובוטים השונים של מנועי החיפוש ונלמד כיצד ניתן לעקוב אחר פעילותם ברשת וכיצד לגרום להם להגיע לעתים תכופות יותר לאתר. נכיר את המטמון של גוגל ואת האופן שבו דפי האתרים מאונדקסים בו. נראה כיצד ניתן באמצעות פעולות פשוטות למצוא חסמים באתרים קטנים וגדולים כאחד.

נבדוק את הנראות של הפורטלים הגדולים, ובסופו של השיעור כל אחד מהתלמידים יוכל לענות על שאלות כגון: האם ניתן לקדם אתר המבוסס על כל פלטפורמה שהיא, דוגמת Wix, WordPress, Joomla, Drupal או אתר הנבנה בהתאמה אישית בשפות תכנות שונות, דוגמת dot net,asp,php, וכל זאת תוך הבנה מלאה של מבנה דף תוצאות החיפוש וידיעת הפרמטרים המשפיעים עליו.
אופטימיזציית תוכן
בשנים האחרונות החלו מנועי החיפוש, וגוגל בראשם, למפות אתרים לפי איכות התוכן שבהם. ביחידה זו ייחשפו המשתתפים לכל אותם פרמטרים שעל פיהם מגדירים מנועי החיפוש את איכות התוכן, הכולל מלבד טקסטים גם תמונות, קבצי וידאו, מפות, תגובות, ביקורות גולשים, דירוגים ועוד.

נלמד באופן מקיף כיצד למקסם את סך מרכיבי התוכן ליצירת תוכן איכותי, הן באתרי מסחר הן באתרי תוכן גדולים וקטנים. נלמד כיצד להנגיש תכנים סמנטיים למנועים וכיצד הדבר משפיע על נראות תוצאות החיפוש.
נכיר את עולמות התוכן והחיפוש של גוגל, כגון Google Images, Google earth, Google Maps, Google places for Business, Google Local, לטובת קידום האתר.

נרחיב בנושא הכפלת התכנים ונלמד כיצד ניתן להתמודד עם התופעה הזו וגם עם תופעת גניבת התוכן.
קישורים
לפני כמה שנים תהליך קידום אתר היה פשוט יחסית. על בעל האתר או חברת הקידום היה לדאוג לכמות מספקת של קישורים נכנסים (קישורים חיצוניים המצביעים על האתר), ברוב המקרים ללא כל התייחסות לאיכות הקישורים הללו.

כיום המצב שונה לחלוטין. כמות קישורים נכנסים גבוהה עלולה לגרום להענשת האתר ולפגיעה אנושה במיקומו במנועי החיפוש, עד למצב שלא יהיה ניתן לחזור ולשקמו!

נלמד כיצד לבנות פרופיל קישורים איכותי, ניחשף לכלים מקצועיים שבאמצעותם נוכל לנטר את פעילות המתחרים להשגת קישורים ואף למצוא קישורים זדוניים שהופנו לאתר שלנו בכדי לפגוע בו.

בסיום הקורס וכתנאי לקבלת ההסמכה חייבים המשתתפים להגיש עבודת תכנון פרופיל קישורים בעבור אתר בתחום מסוים ובתקציב חודשי נתון, בהיקף של 10 עד 20 שעות עבודה בבית.
Social SEO
"הקישורים החדשים" - כך יש המכנים את תחום ה-Social SEO, שזכה לחשיפה גבוהה עם צמיחתו של העידן החברתי. תחום זה מייצר את הסיגנלים החברתיים המשודרים למנועי החיפוש, שלהם יש השפעה על דירוג האתרים (ואנחנו לא מדברים על פייסבוק).

בשיעור זה נכיר את הרשתות החברתיות הרלוונטיות לפעולת הקידום ונלמד כיצד לאתר רשתות נוספות לטובת הגברת הנראות ברשת ויצירת הפניות איכותיות.

חשוב להדגיש כי אנו מלמדים את הנושא הזה כבר יותר משש שנים, הרבה לפני שחברות קידום בארץ התעסקו בו…
אופטימיזציית מבנה
מבנה האתר, זמני התגובה ואופן הנגשת התכנים השונים למנועי החיפוש הם רק חלק מתהליך אופטימיזציית המבנה. התלמידים יכירו דרכים שונות לטיפול בנקודות אלו ולשיפורן וילמדו מהן הפניות וכיצד ומתי צריך להשתמש בהן. נלמד גם על החלפת שמות מתחם ושדרוג אתרים תוך שמירה על הישגי הקידום וכיצד להפיק דו"ח ללקוחות על ממצאי האופטימיזציה ולהתמודד עם חברות פיתוח. יחידת לימוד זו כוללת סדנה של כארבע שעות לשימוש בכלי האופטימיזציה המוביל בעולם.
עבודה עם מנועי החיפוש
המשתתפים ייחשפו לכלי מנהל האתרים של גוגל ובינג, ילמדו כיצד לחבר אליהם את אתרי הלקוחות הפוטנציאליים וידעו כיצד לתפעל את הכלים ולהפיק מהם את המרב.
קידום אתרים בסלולר
מקדם אתרים מקצועי צריך לדעת למנף את הצלחותיו בקידום האתר לסביבת המובייל – ובכך עוסקת יחידת לימוד זו.
ניחשף לאסטרטגיות קידום במנועי החיפוש במכשירי המובייל ונכיר את היתרונות והחסרונות של אתרים מותאמים למובייל, אתרים רספונסיביים ואפליקציות לניידים.
שיווק בפייסבוק
פייסבוק היא המעצמה החברתית החזקה ביותר בארץ, וזו הסיבה לפופלאריות שלה בקרב עסקים קטנים וגדולים. כל מותג וארגון מבינים היום את חשיבותה ותרומתה הרבה ליצירת מיתוג וחשיפה ולהגדלת התנועה לאתר, ובעקבות כך, להגדלת המכירות.
להלן רשימת הנושאים המועברים בקורס:
• סקירה כללית של מבנה וכללי הממשק
• היכרות עם האלגוריתם לדירוג התכנים בניוז פיד
• בניית עמוד אוהדים עסקי, כולל אפליקציות
• ניהול שוטף, כולל שירות לקוחות, הגדלת קהל האוהדים וסוגי תכנים מומלצים
• אפיון אסטרטגיית פעילות ותוכן שיווקי
• תחרויות – כללים ורלוונטיות
• ניתוח ואופטימיזציה בממשק תובנות פייסבוק Facebook insights
• אבטחת החשבון הפרטי והעמוד העסקי
• ניהול קמפיינים ממומנים בפייסבוק
• Ads Manager
• סקירת סוגי הקמפיינים השונים
• הקמת שני קמפיינים לדוגמה
Web Analysis
נלמד שיטות ודרכים לאיסוף וניטור מידע על הגולשים באתר המגיעים ממנועי החיפוש, מהרשתות החברתיות, ממסעות פרסום שונים ומאתרים מפנים אחרים, החל מדפי הנחיתה ועד לדף ההמרה. לצורך כך נכיר את Google Analytics ואת מרכיביו השונים, נציג את האפשרויות השונות העומדות בפנינו למדידה ולמעקב אחר תנועת הגולשים באתר, נלמד לתכנן Funnel Reports, לבנות סגמנטים מתקדמים ועוד.
ROI ומיטוב המרות
בחלק זה נבין עד כמה נושא ההמרות חשוב ונלמד כיצד למטב אותן תוך שימוש בניסויים מבוקרים בכלים כמו Google website optimizer. כמו כן נכיר את תופעת הקניבליזם ונלמד כיצד לטפל בה.
חוויית משתמש ו-SEO
הצצה לעולם חוויית המשתמש וההנעה לפעולה, כולל התייחסות לתכנון ושיפור ממשקי המשתמש וחוויית הגלישה באתרים בכלל ובדפי נחיתה בפרט.
Google Adwords
עולם הפרסום של גוגל מציע מגוון רחב של ערוצי פרסום. בחלק זה נלמד על Google Adwords. נתחיל בסקירה כללית ונתעמק באפשרויות השונות הקיימות בו, החל בניתוח מתחרים, תכנון מסעות פרסום ברשתות השונות של גוגל, הקמת מסעות פרסום וניטור ועד לאופטימיזציה למיטוב המרות. בנוסף נלמד כיצד ניתן לנהל מספר לקוחות בחשבון יחיד וכיצד לדווח ללקוחות על הפעילויות השונות שלנו בחשבונותיהם.
שיווק באמצעות תוכן
שיטות ותהליכים למינוף תכנים להגדלת החשיפה השיווקית ולהשגת היעדים העסקיים. בין הנושאים הנלמדים: מודלים ZMOT ו-KLT, א"ב של השפה השיווקית ומיטוב דפי נחיתה.
אתיקה
שיעור חשוב שבו נכיר את הזכויות והחובות שלנו בכל הקשור לשמות מתחם, תווים מסחריים, זכויות יוצרים והתמודדות עם קניבליזם ברשת.
שיווק בדואר אלקטרוני
אפיון וניהול ניוזלטר שיווקי תוך שימת דגש על שיווק מפריע לעומת שיווק מורשה.
מערכות CMS וקידום אתרים
נכיר מערכות לניהול תוכן, ובראשן את WordPress הפופולארית, וניחשף לאפשרויות השונות העומדות בפנינו כמקדמי אתרים בקידום אתר כזה. אגב, לא הכל ורוד… ממש לא.
אינסטגרם
סקירה כללית, שילוב והתאמת נוכחות אישית ועסקית באינסטגרם, פתיחת פרופיל והגדרות, העלאת תמונות וסרטונים – פילטרים, תיוגים ותגיות, מעקב וניתוח - Iconosquare.
פינטרסט
סקירה כללית, פתיחת פרופיל והגדרות, פתיחת לוחות ויצירת אינטראקציה, העלאת תמונות חדשות מהמחשב / אתר / Repin.
גוגל עסקים וגוגל מקומות
YouTube
טוויטר
לינקדאין
הקמת וניהול עסק לקידום אתרים באינטרנט
סיימתם את הקורס, אבל איך הופכים את כל הידע העצום הזה שקיבלתם בקורס להכנסה? בחלק זה ניחשף לעולמו המעשי של מקדם האתרים העצמאי והשכיר. נכיר את שחקני השוק המתחרים, נלמד כיצד לאתר לקוחות פוטנציאליים ולהגיש להם הצעות מחיר. נשמע סיפורים אמיתיים ממקדמי אתרים אחרים ונעבור על נהלי עבודה ושיטות למקסום הזמן שלכם.
פרויקט מלווה
במהלך הקורס לקידום אתרים ובמשך ארבעה חודשים מסיומו, יקדם התלמיד אתר אמיתי בליווי חונך. מלאכת הקידום כוללת: מסמך קבלת אתר, בדיקת מילות מפתח, דוח אופטימיזציית מבנה, דוח אופטימיזציית תוכן, ניהול אתר, ממשקים למערכות ניהול האתרים של גוגל ויאהו, הפצת מאמרים ושיתופי פעולה עם אתרים נוספים בתחום.
חלק זה הוא רשות בלבד, והמשתתפים יכולים לבחור שלא לבצעו.

קהל היעד

קורס קידום אתרים מתאים לאלו המעוניינים לעבור הסבה מקצועית ולהקים עסק בתחום קידום האתרים והשיווק באינטרנט או לאלו המעוניינים לעבוד בתחום כשכירים.

דרישות קדם

הכרת המחשב ומוצרי אופיס.
אנגלית: קריאה וכתיבה ברמה בסיסית
הכרת עולם האינטרנט מתוך התנסות אישית לצרכים פרטיים או במסגרת העיסוק המקצועי. גלישה שוטפת באינטרנט ושימוש במנועי החיפוש.
לא נדרש ידע תכנותי.
ראיון אישי עם מנהל התחום, ג'קי סויקיס

למדו אצלנו קידום אתרים:

צרו עמנו קשר

סגל המרצים בקורס

ג'קי סויקיס

ג'קי סויקיס

מומחה קידום אתרים ושיווק באינטרנט מהמובילים בארץ; מנהל בית הספר למקצועות השיווק באינטרנט ומנהל פיתוח עסקי בחברת סאו סימפל.

ציפי ברמן קרופרו

ציפי ברמן קרופרו

מומחית ל-Web Analysis. מתמחה בניתוח ומחקר שווקים בארץ ובעולם. עוסקת בתחום יותר משבע שנים ומנהלת לקוחות בחברת סאו סימפל.

דנה צפריר

דנה צפריר

מתמחה בניהול קמפיינים ממומנים בפלטפרומות שונות בשווקים תחרותיים ביותר בארץ ובעולם. בעלת ניסיון של יותר משבע שנים ומנהלת התחום בחברת סאו סימפל.

נועם מוכתר

נועם מוכתר

מומחה SEO, מנהל לקוחות בחברת סאו סימפל

עידית נעמן

עידית נעמן

מומחית מובילה לשיווק באמצעות תוכן. הבעלים של חברת "ContentWise", המתמחה בכתיבה ועריכה שיווקית לעסקים.

שמי אוסטרובסקי

שמי אוסטרובסקי

SuperFace מדיה חברתית לעסקים, מנחה סדנאות ומלווה עסקים בשיווק במדיות חברתיות.

דן אור-חוף

עורך דין דן אור-חוף

מייסד ובעלים של אור-חוף טכנולוגיות וקניין רוחני, עורך דין מוסמך בישראל ובניו-יורק, ארה"ב; מלווה חברות טכנולוגיה, אינטרנט, תקשורת ומדיה.

בשיתוף מכללת ג'ון ברייס תל אביב

בוגרים ממליצים

"זה הדבר הכי טוב שקרה לי בשנים האחרונות. לא ציפיתי שהקורס יהיה כל כך מעניין וברמה כל כך גבוהה"
מישל בראונשטיין
מישל בראונשטיין
"קורס קידום אתרים מציג את החומר באופן מסודר ויסודי, ומכין את הסטודנטים להמשך הפעילות המקצועית"
ענת קוצב סקר
ענת קוצב סקר
"אני ממליצה בחום על הקורס של seo-simple וג'ון ברייס. הקורס משלב תיאוריה ומעשה"
ענת אבירן-כץ
ענת אבירן-כץ
"כבעליה של חברת אידומיין, העוסקת בבניה ובאחסון אתרי אינטרנט, "נגעתי" בתחום, פעמים רבות במהלך השנים, אולם שום דבר מניסיוני הקודם לא השתווה לכמות הידע המקצועי והפרקטי מאוד, שקיבלתי מחבורת המרצים המפוארת ובראשם ג'קי סויקיס – מנטור אמתי, בתחום, שחי ונושם כל חידוש ושינוי, אבל גם מומחה בהעברת החומר, בצורה ייחודית כל כך ובלתי נשכחת. הליווי האישי והחברי, שאינו מסתיים גם חודשים רבים לאחר הקורס, יחד עם אווירת הגיבוש, שנוצרת במהלך הלימודים, הופכים את הקורס למומלץ ביותר! לכל מי ששואף להיכנס ו/או להתפתח בתחום"
עופר דרור
עופר דרור